Patisserie voor iedereen in het bakboek van Hidde de Brabander

Populaire 24Kitchen-chef laat zien dat iedereen kan bakken

25 SEPTEMBER 2017, AMSTERDAM
Samenvatting
Hidde de Brabander wilde jarenlang kunstenaar worden, maar besloot, geïnspireerd door de bakker aan de overkant van de straat, op zijn veertiende toch de banketbakkerij in te gaan. Hidde heeft bij verschillende patissiers, chocolatiers uit het hoogste segment en als chef-patissier bij menig sterrenrestaurant gewerkt. Hij startte zijn eigen bedrijf Dreams of Magnolia en op 24Kitchen presenteert hij het populaire bakprogramma DE BRABANDER BAKT. Hiervan verschijnt ook een gelijknamig kookboek op 27 oktober 2017.

Hidde de Brabander deelt in De Brabander Bakt zijn kennis en zijn eigen originele recepten. Enthousiaste thuisbakkers kunnen aan de slag met de duidelijke, foolproof instructies om zo zelf de lekkerste, spectaculairste resultaten uit hun oven te toveren. Denk bijvoorbeeld aan een tafel vol desserts, maar ook aan een moderne pêche melba of een torenhoge chocoladetaart met lopende karamel.

Tussen deze hoofdstukken door laat hij zien dat samen bakken het leukste is wat er bestaat. Hij gaat met zijn kinderen aan de slag in de keuken, met zijn vrienden rond de big green egg en uiteraard komen ook zijn collega’s van 24Kitchen graag bij hem langs.

Titel: De Brabander Bakt | Auteur: Hidde de Brabander | Omvang: ca. 192 pagina's | Prijs: € 20,= | ɪsʙɴ: 978 94 005 0943 6 | Verschijnt: 27 oktober 2017